Koučingas

Visi svarbiausi gyvenimo pokyčiai prasideda nuo teisingų klausimų.
(Clarissa Pinkola Estes)

KOUČINGAS – tai pokyčių procesas, padedantis atskleisti kliento vidinį potencialą, padidinti efektyvumą bei pasiekti kokybiškų naujų rezultatų asmeniniame gyvenime ir profesinėje veikloje. Koučingo filosofija pagrįsta pagarba kliento asmeninei ir profesinei patirčiai bei įsitikinimu, tikėjimu, kad kiekvienas klientas yra kūrybiška, įvairiapusė ir vientisa asmenybė. Koučinge fokusuojamasi ne į problemų analizę, o į geriausių sprendimų paiešką, nusimatomi žingsniai kaip juos realizuoti.

Koučingo sesija tai pokalbis, kurio metu koučingo specialistas padeda klientui aiškiau suvokti jo tikslus, motyvus ir efektyviausius veikimo būdus. Sesijos metu klientas modeliuoja problemos sprendimo alternatyvas, mokosi naujo elgesio, analizuoja praeities situacijas, ateities galimybių vystymui.

Pradininkai:

Timothy Gallwey 1972 m.  parašė knygą “Vidinis teniso žaidimas”, kur pagrindinė idėja – “Priešininkas jūsų pačių galvose daug pavojingesnis už tą, kuris stovi kitoje aikštelės pusėje”.
Thomas Leonardas 1988 m. finansų versle dirbęs konsultantas įvedė “asmeninio koučingo” sąvoką, įsteigė koučingo mokyklą.
Johnas Whitmoras – koučingo tikslas didinti kliento sąmoningumą, atsakomybę ir pasitikėjimą savimi. 1992 m. “Coaching for Performance”. Metodologinė koučingo bazė. GROW modelis.

Taikymas:

Koučingo taikymo spektras labai platus . Jis naudojamas kaip  profesinė  veikla ir psichologinės  pagalbos  būdas.  Labai naudingas versle, taikant tam tikrus koučinginius vadovavimo, komunikacijos būdus ar pritaikant konkrečius modelius ir technikas kasdienėje veikloje. Vistik svarbiausias pokytis jaučiamas, kuomet koučingas tampa gyvenimo būdu. O tai skatinti ir palaikyti padeda koučingo taikymas savo apties atžvilgiu, pasitelkiant į pagalbą kitus koučingo specialistus ar supervizorius.

 

KOUČINGO MAKRO MODELIAI:

GROW

GROW modelis yra koučingo sesijos vedimo algoritmas. Jį sukūrė Johnas Whitmoras su kolegomis devintojo dešimtmečio pabaigoje. Nuo to laiko šis modelis tapo pačiu populiariausiu koučingo srityje.

Jis leidžia tiksliau įsivertinti Tikslus, Realybę, Galimybes ir Veiksmų planą, todėl yra naudojamas ne tik koučingo specialistų, bet ir verslo atstovų, lyderystėje ir kasdieninėje veikloje, siekiant atskleisti žmonių potencialą ir paskatinti veikti.

Daugiau

SCORE

SCORE modelį sukūrė Robertas Diltsas ir Toddas Epšteinas, ir tai yra daugiau NLP (Neurolingvistinio programavimo) įrankis, tačiau labai sėkmingai ir efektyviai taikomas koučinge.

Jo nauda pasireiškia tuo, kad kiekvienoje probleminėje situacijoje galima įžvelgti 5-is elementus: Simptomus, Priežastis, Rezultatus, Resursus ir Efektus. Juos išnagrinėjus, aiškiau pamatomas pilnas vaizdas ir lengviau sudėliojamas optimalus veiksmų planas.

Daugiau

REACT

REACT modelis yra autorinis Redos Slavinskaitės darbas. Jo sumanytoja daug metų specializuojasi koučingo taikyme versle, todėl jis ypač tinka įmonių darbuotojams ir vadovams. Dažnu atveju įmonėse užduotys “nuleidžiamos iš aukščiau” ir darbuotojams pritrūksta motyvacijos ar gebėjimų jas atlikti.

Šis modelis padeda geriau suprasti kokių rezultatų tikimasi (Results), kaip tai paveiks tolimesnę veiklą (Effects), kokių veiksmų imtis (Actions), kokios tam būtinos sąlygos (Conditions) ir žinoma išdėstymas laike (Timing).

Daugiau

Turėjom tikslą sužinoti, kaip sklandžiau dirbti, deleguoti užduotis, duoti grįžtamąjį ryšį. Žaismingas ir iliustratyvus žinių pateikimas neabejotinai lektorės nuopelnas. Mokymai tiesiog įtraukė ir paskatino domėtis giliau. Tapo lengviau prognozuoti, ar darbuotojas tinka konkrečiai pozicijai, kokias užduotis atliks nepriekaištingai, kokie motyvai skatina veikti.
Šie mokymai yra naudingi ne tik produktyviam darbui kolektyve, bet ir asmeniniame gyvenime.

Jolita Buračienė / UAB Douglas, Personalo vadovė

Norėjau labiau pažinti save ir kitus žmones, sužinoti kokių principų paisyti, norint atsirinkti geriausius darbuotojus, suprasti juos, tinkamai motyvuoti, padėti naujai priimtam žmogui greičiau įsitraukti į įmonės veiklą.
Nuoširdžiai dėkoju nuostabiai lektorei Redai už idėjas ir vertingas pamokas. Pasisėmiau daug naujų žinių, kurias jau pradėjau taikyti savo įmonėje. Esu tikra, tai duos didelių rezultatų ir darbe, ir asmeniniame gyvenime.

Lina Jokubauskienė / UAB Visrupos servisas, Projektų vadovė

Kaip tapti geru kouču? Aš ilgą laiką skeptiškai vertinau koučingą ir koučerius. Man vis atrodė, kad juos kepa kaip blynus per Užgavėnes. Tačiau po koučingo sesijos su Reda Slavinskaite ledai pajudėjo į gerąją pusę. Aš noriu būti koučeriu ir ačiū tau už tai, Reda.
Galiu drąsiai tave rekomenduoti žmonėms, kurie stovi pasirinkimų kryžkelėje ir jiems trūksta drąsos eiti tinkamu keliu.

Darius Rupšlaukis / Derybos LT, Derybų ir pardavimų treneris

Asmeninis tobulėjimas, naujos žinios ir įgūdžiai man visuomet buvo ir yra svarbūs gyvenime. Bet ne mažiau svarbu ir jų pritaikomumas darbinėje veikloje, gerinant santykius su darbuotojais ir tarp kolegų.
Redos mokymuose, o ypač Eneagramos, radau sau atsakymus, kaip geriau dirbti komandoje, kam kokius darbus deleguoti ir kokius pokyčius būtina įgyvendinti, kad darbas būtų našesnis.

Donata Uchockienė / UAB Gameta, Įmonės vadovė

Teko sudalyvauti ne vienuose Redos mokymuose, padedančiuose tobulėti ir pačiai, ir komandai. Man patys naudingiausi buvo Koučingo ir Eneagramos mokymai, nes sužinojau apie naujas metodikas puikiai pritaikomas tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime.
Lektorės darbą vertinu puikiai, tinka dėstymo stilius, greitis, balso tembras ir visos info pateikimas. Šiuos mokymus rekomenduočiau visoms įmonėms, pradedant nuo vadovų.

Erika Gudeliūnaitė / UAB Douglas, Regiono vadovė

Jaučiau įtampą darbe, tai apsunkindavo bendravimą su kolegomis ir vadovais. Sesijų metu labiausiai patiko galimybė geriau pažinti ir suprasti save bei konkretūs metodai kaip nepriimti visko į širdį. Dabar labai padeda gebėjimas atskirti sukylančias emocijas nuo realiai norimos perteikti informacijos.
Manau daugumai reikėtų patobulinti savo emocijų valdymo įgūdžius. Suprasti save ir kas mumyse vyksta. Tuomet daug lengviau susitarti su aplinkiniais.

Jekaterina Žilinskaja / UAB Transcom, Grupės vadovė

Labai įdomūs, aktualūs ir naudingi mokymai. Juose gavau ir naujų žinių, ir patvirtinimą apie realią mano jau taikomų metodų naudą ir pritaikomumą.
Ačiū lektorei už profesionalumą ir puikų prisitaikymą prie auditorijos. Nepamenu tokių fainų mokymų! Telydi sėkmė.

Audrius Kurlavičius / Klaipėdos turizmo mokykla, Direktorius

Įmonė paskatino dalyvauti mokymuose, norėjau sužinoti kas tai yra ir kaip naudoti darbo praktikoje. Man patiko visos praktinės užduotys, teorinės žinios.
Lektorės darbą vertinu labai teigiamai, patinka žinių pateikimas, puikūs pavyzdžiai ir labai lengva viską suprasti. Išmokau labiau toleruoti kitus, klausytis, nepiršti savo nuomonės. Mokymai suteikė ir daugiau pasitikėjimo savimi, bei vidinės ramybės.

Julija Biveinienė / UAB Douglas, Mokymų vadovė

Dalyvavau nuotoliniuose mokymuose apie metaforines kortas. Tai man buvo nauja darbo su klientais priemonė ir metodika, tad buvo svarbu gauti kuo išsamesnių žinių ir panaudojimo būdų. Lektorė glaustai, aiškiai ir suprantamai išdėstė visą informaciją. Gautas žinias puikiai pritaikau darbe.
Labai rekomenduoju visiems praktikuojanties koučingo specialistams, nes tai puiki priemonė padedanti koučingo sesijų metu.

Loreta Kazlauskaitė / Koučingo specialistė

Man buvo aktualu sužinoti kaip išvengti streso esant dideliam darbo krūviui ir bendraujant su piktais klientais. Labai patiko, kad buvo paaiškintas mano asmenybės tipas ir kaip reikia tvarkytis, kad streso būtų kuo mažiau. Gautas žinias pritaikiau ne tik darbinėje veikloje, bet ir asmeniniame gyvenime.
Labai rekomenduoju visiems, norintiems geriau save pažinti ir patobulėti.

Miglė Stumbrienė / UAB Transcom, Klientų aptarnavimo ekspertė

Mokymai labai patiko, nes lektorė juos vedė įdomiai ir tiesiog užburiančiai! Daug naujų žinių ir praktikos. Mano gyvenimas asmeniškai pasikeitė kardinaliai dėka šių mokymų. Esu labai dėkinga ir laiminga!
Tikrai rekomenduoju visiems Redos vedamus mokymus, nes juose išmokstama kaip įveikti tiek asmenines, tiek darbines problemas.

Olga Dudoit / UAB Douglas, Parduotuvės vadovė

Labai įdomūs ir aktualūs koučingo taikymo mokymai. Jų metu pažvelgi į save, permąstai savo tikslus, susimąstai kaip bendrauji su kitais. Pasidaro aišku, ką ir kaip kiekvienam reikėtų pakeisti.
Lektorė super! Labai patiko, kad mokymuose daug praktinių žinių taikymo pavyzdžių.

Monika Rajeckaitė / SMPF, Projektų koordinatorė

REGISTRUOKITĖS SESIJAI ARBA UŽSISAKYKITE MOKYMUS